Az Apple súlyos kihívásokkal néz szembe Kínában: az eladások meredeken csökkennek. A Világgazdaság elemzése szerint a helyzet aggasztó, és a cégnek sürgősen új stratégiákat kell kidolgoznia a piaci részesedés megőrzése érdekében.
Az amerikai cég telefonjai a kutyának sem kellenek Kínában. A telefongyártó jelenleg nem tudja készülékeit az Apple Intelligence szoftverrel adni az ázsiai országban, miközben kínai riválisai több telefont is mesterséges intelligenciával együtt kínálnak.
Tavaly novemberben drámai csökkenést mutattak a külföldi telefonmárkák eladásai Kínában, a hivatalos statisztikák alapján. Ez különösen aggasztó jel az Apple számára, hiszen az amerikai óriás a legnagyobb nemzetközi szereplő a kínai okostelefon-piacon.
A CNBC által közzétett információk szerint, melyeket a Kínai Információs és Kommunikációs Technológiák Akadémiája (CAICT) gyűjtött össze, november hónapban csupán 3,04 millió külföldi márkájú mobiltelefon talált új tulajdonosra Kínában. Ez a szám 47,4%-os csökkenést jelent az előző évhez képest, és októberhez viszonyítva is 51%-kal kevesebb eladást mutat. Bár a CAICT nem részletezi a márkák szerinti értékesítést, általánosan elmondható, hogy az Apple dominál a külföldi telefonok piacán az országban.
Az iPhone számára Kínában új, jelentős kihívásokkal kell szembenéznie a feltörekvő vetélytársak révén.
A legfrissebb adatok azt mutatják, hogy a belföldi márkák, mint például a Huawei, egyre erősebb konkurenciát jelentenek az iPhone-ok számára. A 2023-as évben, a kínai gyártó, amely az Egyesült Államok szankcióival küzd, hazai terepen újra felfelé ívelő pályára állt a prémium telefonok szegmensében. A Huawei dinamikus növekedése a tavalyi harmadik negyedévben felülmúlta az Apple-t, amely a szeptemberben bemutatott iPhone 16-ra építve reméli, hogy kedvezőbb fordulatot vesz a sorsa, bár...
Az Apple kínai konkurenseinek telefonjain viszont már elérhetők mesterséges intelligencia alapú szolgáltatások. Tim Cook, a cég vezérigazgatója tavaly többször is ellátogatott Kínába, hogy helyi partnerekkel együttműködve bemutathassa az Apple Intelligence-t az ázsiai piacon. Ezen kívül a közelgő kínai újév alkalmából az amerikai vállalat különféle akciókat indít, amelyek célja, hogy még vonzóbbá tegye ajánlatait a promóciós kampány keretében.
A kaliforniai cég problémáit tetézi, hogy a kínai kiskereskedelem fontos ünnepe, a szinglik napja is novemberben volt tavaly, ennek ellenére zuhantak óriásit októberhez képest is az eladások.