A Porsche elektromos autókkal kapcsolatos ambiciózus tervei sajnos nem váltak valóra.


Úgy tűnik, hogy a Porsche úgy döntött, nem folytatja a saját fejlesztésű és gyártású akkumulátorcsomagok készítését autóihoz. Ennek következtében leányvállalatánál több száz munkavállalótól búcsúznak el.

A Porsche elektromos modelljeibe, a Macan és a Taycan eddig a német, lipcsei Dräxlmaiernél az LG Chem és/vagy a Panasonic által gyártott cellákból összeállított akkupakkok kerültek, de a stuttgarti márka a jövőben házon belüli gyártásra szeretett volna átállni.

Egy különleges fordulatot vett a történet 2021-ben, amikor a Cellforce nevű cég, amely az autóipari akkumulátorok fejlesztésére specializálódott, új befektetőkre talált. 2023-ra a cég teljes mértékben gazdát cserélt, ám sajnos a végkimenetel nem a várt módon alakult, és a sztori szomorú véget ért.

Áprilisban a Porsche bejelentette, hogy leállítja független akkugyártási programját, és a héten a Der Spiegel információi alapján több médium is arról számolt be, hogy a Cellforce-nál jelentős leépítések várhatóak. A 286 munkavállalóból 200-at elbocsátanak, míg a megmaradó munkatársak feltehetően jóval korlátozottabb, kutatás-fejlesztési irányú feladatokkal fognak foglalkozni. Az elbocsátott dolgozók sajnos munkanélkülivé válnak, mivel a Cellforce-nál nem működött szakszervezet, és nem voltak garantált továbbfoglalkoztatási lehetőségek, ellentétben az anyavállalattal.

A jelentések alapján a BMW és több hadiipari vállalat is felmerült, mint potenciális érdeklődő az üzem iránt, ám a tárgyalások nem vezettek eredményre, így a kirchentellinsfurti létesítmény (részleges) bezárása körülbelül 295 millió eurós (117 milliárd forintos) veszteséget okoz a Porsche számára.

A munkavállalókat augusztus 25-én gyűjtik össze a helyi városházán, ahol Michael Steiner, a Porsche fejlesztésekért felelős alelnöke hivatalos tájékoztatót fog tartani. A Porsche eddig nem adott ki hivatalos nyilatkozatot a Cellforce projekttel kapcsolatban, de valószínű, hogy a hétfői esemény után fognak információkat megosztani az autógyártó képviselői.

A Porsche lépése összhangban áll a piaci trendekkel, hiszen a villanyautók iránti kereslet drámai mértékben csökkent. Ennek következtében az akkumulátorgyártás is visszaesett: több gyár már csökkentette a termelését, míg másoknál a gyárépítések leállítására kényszerültek.

Related posts