A Mazda egy különleges villanyszedánt mutat be Európában, amelynek fele kínai gyökerekkel rendelkezik.


A Brüsszeli Motor Show pezsgő eseményei közepette számos izgalmas bejelentés látott napvilágot. Különösen figyelemre méltó, hogy a Mazda nemsokára elhozza az európai piacra az Ázsiában tavaly bemutatott EZ-6 modellt, amely mostantól 6e néven lesz ismert. Ez a 100%-ban elektromos szedán már néhány frissítést kapott, hogy jobban illeszkedjen a helyi vásárlók elvárásaihoz és preferenciáihoz. Az Auto Check Center legújabb bejegyzésében pedig arra összpontosítunk, hogy bemutassuk ezt a járművet, amely a Tesla Model 3 komoly vetélytársa lehet a piacon.

Az ötajtós, "lejtős hátú" jármű a Mazda és a kínai Changan Automobile közös fejlesztése: a hivatalos kommunikáció szerint a globális piacon kevésbé ismert csungkingi cég elsősorban az elektromos rendszereken és az utastéri okos megoldásokon dolgozott, míg a japánok főként a teljesítményhez kapcsolódó részletekért és a designért voltak felelősek. Ez utóbbit alighanem sokan megnyugvással olvasták, és a 6e formavilága első ránézésre valóban méltó is a Mazda emblémájára. A keret nélküli ablakok, az alacsony tetővonal és az aktív hátsó spoiler ráadásul egészen sportos külsőt kölcsönöznek az autónak.

A 4,92 méter hosszú, 1,89 méter széles és 1,49 méter magas szedán kínai változata háromféle akkumulátorral kapható, de Európába a jelek szerint csak a két nagyobbat hozza el a vállalat. A 68,8 kWh-s kapacitású csomag esetén a hatótáv 483 kilométer, míg a 80 kWh-s pakk vonatkozó adata 555 kilométer. A Mazda ígérete alapján a 10-ről 80%-ra történő újratöltés 200 kW-os gyorstöltővel alig 20 percet vesz igénybe - a 6e egyik különleges megoldásaként pedig a töltés állapotát a hűtőrács körüli LED világítás mértékéből lehet nyomon követni.

Teljesítmény terén nem meglepő módon a hatótávval ellentétesek a számok: a 80 kWh-s aksi esetén 244 lóerőt képes produkálni a villanymotor, a 68,8 kWh-ssal azonban 255 lóerő állhat a sofőr rendelkezésére. Ez utóbbi variáns álló helyzetből 7,6 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s tempót, végsebessége pedig 175 km/h. A csúcsnyomaték mindkét esetben 320 Nm.

Érdekes, hogy az EZ-6 Kelet-Ázsiában nemcsak tisztán elektromos, hanem hatótávnövelt hibrid változatban is elérhető. Ebben a verzióban egy 218 lóerős villanymotor biztosítja a hajtást, míg a 95 lóerős, 1.5 literes benzinmotor feladata a 18,9 vagy akár 28,4 kWh kapacitású akkumulátorok töltése. Az így kialakított hibrid rendszer lehetővé teszi, hogy az autó megállás nélkül akár 1300 kilométert is megtegyen. Sajnos a rendelkezésre álló információk alapján úgy tűnik, hogy ez a változat nem fog megjelenni az európai piacon.

A frissen bemutatott, hátsókerék-meghajtású villanyszedán várhatóan már idén nyáron elérhető lesz a kontinensünkön. A Mazda6e várható árát még nem közölték hivatalosan, de a nemzetközi sajtóban pletykák keringenek arról, hogy az alapmodell ára körülbelül 45 ezer euróra (ami körülbelül 18,6 millió forintnak felel meg) rúghat.

Related posts