Figyelem: egy rejtélyes gyilkos nyomaira bukkantak az Egyesült Államok leglátogatottabb nemzeti parkjában!

Minden klisét ellő, mégis nézeti magát a Netflix új krimisorozata. Az Eric Bana főszereplésével debütált Vad természetben nem csak az emberek, a táj is számtalan titkot rejt.
"Több mint öt évig osztoztam Kyle-lal a közös munkán, és ez idő alatt szoros kapcsolatot alakítottam ki az írókkal, közösen formáltuk a sorozatot. Amikor elérkezett a forgatás ideje, úgy éreztem, hogy a karakterem már szinte a részemmé vált" - nyilatkozta korábban Eric Bana a Vad természet című sorozatról. A Mark L. Smith és lánya, Elle Smith által jegyzett hatrészes krimi premierje óta, július 17-től kezdve, szinte folyamatosan a Netflix népszerűségi listájának élén szerepel, és bár nem teljesen alaptalanul, mégis kissé a megérdemelt helyezésén felül. Eric Bana, aki egyúttal a sorozat executive producere is, valóban kiemelkedő teljesítményt nyújt, és maradéktalanul igazolta a készítők korábbi elképzelését, miszerint "rendkívül jól bánik a csenddel".
A csendnek valóban kulcsszerepe van. Nem csupán azért, mert Kyle Turner, a Bana által megformált különleges ügynök, a Vadnyugat némán szenvedő férfihőseinek modern kori utódja, hanem mert ez a csend tökéletesen illeszkedik a veszélyekkel teli, vadromantikus és lenyűgöző tájhoz. A történet a Yosemite Nemzeti Park festői környezetében bontakozik ki, és ezt teljes bizonyossággal elfogadjuk, még akkor is, ha tudatában vagyunk annak, hogy a stáb valójában Vancouver környékén tartózkodott. Az esszencián ez mit sem változtat;
A magyar cím, amely utal a mélyben feszülő, folyamatosan háborgó, rossz és nemes érzelmek "varázslatos keverékére", rendkívül találó. A történet középpontjában Kyle áll, aki a műfaj hagyományait követve nem csupán a parkban felbukkanó bűnözőkkel harcol, hanem saját belső démonjaival is: a múltjában rejlő megoldatlan ügy terhe nehezedik a vállára, és a kisfia tragikus halála, valamint a hozzá fűződő, valós vagy vélt felelősség évek óta kísérti. Amint az a klasszikus történetekben gyakran előfordul, egy váratlan esemény zökkenti ki a fájdalom és önsajnálat kényelmes, de mégis fojtogató egyensúlyából, ami újra élesíti a harcot, amely a lelkiismeret és a múlt árnyai között zajlik.
A többes szám nem véletlen, nagyjából a harmadik epizódra Kyle-hoz hasonló súlyú főszereplővé lép elő a volt feleség Jill (Rosemarie DeWitt), akinek nyilván megvan a saját sztorija, titkai és leküzdeni való démonjai. Mint ebben a táblák, tilalmak és korlátok közé zárt környezetben mindenkinek. Beleértve a külső-belső történéseket katalizátorként elindító halott fiatal lány Lucyt (Ezra Franky) aki a flashbackek révén nagyon is élőnek hat, az új társként Kyle nyakára ültetett Nayát (Lily Santiago), a helyi rendőrfőnök atyai jó barát Pault (Sam Neill), az őslakos Jayt (Raoul Max Trujillo), a vadász Shane-t (Wilson Bethel), a park közepén táborozó hippiket, a hegy gyomrában ténykedő drogbanda tagjait, a távoli állambeli lelkészt és még egy rakás villanásra feltűnő mellékfigurát.
hogy a történet feszített tempója a kezdeti lendület ellenére hamar elveszíti az irányt. A rejtély – ki és miért vetett véget az űzött vadként menekülő Lucy életének? – köré épített cselekmény lassan egy labirintussá alakul, amelyet olykor erőltetetten misztikus elemek (jelek és indián legendák) szőnek át, míg máskor a mellékszálak unalmasan tekeregnek, mintha csak a fő kérdést próbálnák elterelni. Bár minden szál kapcsolódik a gyilkossághoz, az olvasó mégis úgy érzi, hogy az izgalom és a feszültség helyét egyfajta zavar és kiábrándultság veszi át.
A végső fordulat valóban meglepi az embert, és ügyesen visszatereli a Vad természetet az eredeti kiindulóponthoz, érzékletesen bemutatva a természet és az ember közötti finom párhuzamokat. Bana nem sajnálta az energiát, hogy ezt az egészet életre keltse, és ez érződik is. Minden szempontból magával ragadó a film, főleg azért, mert bár már számtalanszor találkoztunk a kemény külsővel rendelkező, de belül érzékeny karakterekkel, akik magukra vállalják a világ és mások bűneit, mégis friss színt ad a férfiak belső küzdelmeinek ábrázolásához.
A "Vad természet" nem éppen a True Detective szintjén mozog, sőt, akár néhány kiváló skandináv krimisorozat is simán felülmúlja, de mégis van benne valami, ami miatt izgatottan várjuk a folytatást. Persze, csak abban az esetben, ha a háttérvilág megmarad, és a hősünk, aki éppen a gyógyulás és az önfelfedezés útján jár, nem indul el az éj sötétjében, hogy rendet tegyen egy közeli nagyvárosban.