Itt az aktuális kormány által összeállított lista, amely a következő évtized közlekedési fejlesztéseit tartalmazza.

Amennyiben a dokumentumban foglaltak menetrendszerűen megvalósulnak, akkor 2035-re a világ minden országa közül Magyarországnak lehet a legjobb a közúti infrastruktúrája.
Nemrég megjelent az állami építési beruházások rendjéről szóló kormányhatározat, amely részletesen ismerteti, hogy a következő tíz évben milyen nagyobb fejlesztéseket tervez az állam végrehajtani.
A beruházási keretprogram mellékletében található tételek alapján az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) munkatársai több tízezer milliárd forint értékű projektet rögzítettek a listán. E projektek között számos olyan fejlesztés szerepel, amely önállóan is több százmilliárd forintos költséggel jár majd.
A leglényegesebb, megvalósítás alatt álló gyorsforgalmi úthálózat a következőképpen alakul:
A Minisztérium beruházási listáján egy sor budapesti, vagy az agglomerációt érintő közlekedési fejlesztés is szerepel. Ezek többnyire olyan, nagyrészt szükséges fejlesztések, amelyekről már korábban lehetett hallani.
Galvani-híd: 480 milliárd forintból valósítaná meg a Buda és Pest déli területeinek összekapcsolását.
A Déli körvasút projektje a tervek szerint folytatódik, a harmadik és negyedik ütem megvalósítása mellett a Népligetnél található vasútállomás is megépül. A beruházás összköltsége várhatóan 164 milliárd forintra rúg, ami már eddig is több mint százmilliárd forintnyi befektetést igényelt.
H5: A tervek szerint 266 milliárd forintos befektetéssel újítanák meg a szentendrei HÉV vonalát.
H6: A Ráckevei HÉV-et 320 milliárd forintból újítanák meg a megállók fejlesztésével együtt.
H8: A gödöllői HÉV 266 milliárd forintból újulna meg.
A gödöllői HÉV vonalának csömöri ágazatához 120 milliárd forintot terveznek befektetni.
Szegedi úti felüljáró: a Városliget átalakításával összhangban 150 milliárd forintos költséggel fogják megvalósítani.
Kelenföld-Budaörs vasútvonal: 342 milliárd forinttal számolnak, mint a felújítás költségvetése.
A Gubacsi híd fejlesztése a csepeli szabadkikötő rekonstrukciójával együtt összesen 88 milliárdos beruházást igényel.
Rákospalota-Vácrátót-Vác vasútvonal: A Budapestet Veresegyházon keresztül Váccal összekötő, ingázók által is használt vasútvonalat régóta fel kellene újítani, és egyes szakaszain egy helyett két vágány kiépítésére lenne szükség.
Ferihegyi út: A budapesti repülőtérhez vezető útvonal, amely bizonyos részein kétszer két, más helyeken pedig kétszer három sávval rendelkezik, egy átfogó felújításon fog átesni. A projekt keretében a kereszteződéseknél található kerékpáros és gyalogos átjárók is megújulnak, mindez 170 milliárd forintos költségvetésből valósul meg.
Kelenföld: A vasútállomás egyik oldaláról átraknák a másikra a volánbuszok megállóját, és egy, a mostaninál nagyobb P+R parkolót építenének 104 milliárd forintból.
A dokumentumban szereplő információk szerint a projekt keretében 123 milliárd forintot különítettek el a nagy forgalmú budapesti pályaudvarok korszerűsítésére.
A Lázár János irányítása alatt álló minisztérium dokumentumában emellett számos vasúti fejlesztési javaslat is szerepel.
A Budapest és Hatvan közötti vasútvonalat 2022-vel bezárólag újították fel, a Füzesabony és Debrecen közötti szakaszon pedig most zajlik a felújítás. A kettő közötti, Hatvan-Füzesabony szakasz felújításának most még csak a tervezésénél tartanak, a beruházási lista a kivitelezéssel is számol, ami 416 milliárd forintba kerülne.
Szeged és Békéscsaba között jelenleg egy egyvágányú, nem villamosított vasútvonal biztosítja a közlekedést, melyet a vonatok mellett a hódmezővásárhelyi tram-train is igénybe vesz. A vonal korszerűsítésére vonatkozó beruházási terv 355 milliárd forintot irányoz elő, amely valószínűleg magában foglalja a vonal villamosítását is.
Szeged és Kiskunfélegyháza közötti területen jelentős fejlesztések várhatóak, amelyek kulcsfontosságúak lesznek az oda tervezett BYD-gyár számára. A gyár ugyanis a vonati szállítást preferálja az autói Nyugat-Európába történő eljuttatásához. Ennek érdekében a kormány elhatározta, hogy a következő években kétvágányúvá alakítja és felújítja a Budapest és Szeged közötti vasútvonalat, amelynek költségvetése 221 milliárd forint.