A CIG Pannónia legfrissebb jelentése alapján a nyereség növekedése figyelhető meg, miközben a banki értékesítési tevékenység is dinamikusan fejlődik.

Az első félév egészét 2,141 milliárd forintos konszolidált adózott nyereséggel zárta a CIG Pannónia, miután az első negyedévre korábban 805 milliós profitot mutatott ki. A biztosítási tevékenységből származó eredmény 50%-kal, az adózott eredmény 5%-kal múlta felül az egy évvel korábbit. A díjbevételek 23%-kal növekedtek, így meghaladták a 32,6 milliárd forintot a biztosítónál az év első felében, az értékesítés legerősebb húzóereje most is a banki csatorna, vagyis az MBH Bank hálózata volt.
A CIG Pannónia közzétette az első féléves gyorsjelentését, amely alapján...
A tavalyi év első feléhez viszonyítva növekedés tapasztalható.
Az értékesítés növekedésében mindegyik csatorna kivette részét,
Növelte az éves szinten elért díjbevételt, amely az általuk értékesített szerződésállományból származik.
A konszolidált adózott nyereség 2025 első felében 2,141 milliárd forintra rúgott.
Az utolsó három év statisztikái alapján egyértelműen megfigyelhető az adózott eredmény kedvező fejlődése - derült ki a biztosító gyorsjelentéséből. Jelenlegi nyereségük évi 5%-os növekedésnek felel meg.
Az adózott eredmény emelkedése jelentős hatással van a vállalat pénzügyi helyzetére, hiszen ez nemcsak a cég profitabilitását tükrözi, hanem a gazdasági növekedésére is utal. Az ilyen növekedés a befektetők bizalmát is erősíti, ami a tőke bevonzásához és a vállalat hosszú távú fejlődéséhez vezethet. Az adózott eredmény javításának különböző módszerei léteznek, mint például a költséghatékonyság növelése vagy a bevételi források diverzifikálása, amelyek mind hozzájárulhatnak a vállalat stabilitásához és versenyképességéhez.
egfőbb mozgatórugója a biztosítástechnikai eredmény növekedése volt, amely egy év alatt 50%-kal, vagyis 519 millió forinttal javult,
A biztosítási állomány növekedésének és a biztosítási portfólió teljesítményének javulásának köszönhetően.
Ha termékcsoportonként nézzük az eredményjavulást, akkor a legnagyobb mértékben az alábbiak járultak hozzá a profit növekedéséhez:
Az alábbi termékcsoportok voltak a legnagyobb hatással az eredmény romlására a bázisidőszakhoz viszonyítva:
Az egyszeri díjas unit-linked termékek, a hagyományos rendszeres díjas megtakarítási lehetőségek, a kockázati életbiztosítások, a kezesi biztosítási megoldások, és a lakossági vagyonbiztosítások teljesítménye jelentősen stabilabb maradt a fent említettekhez képest.
A CIG Pannónia árfolyama az utóbbi időszakban nem tükrözte a biztosító fokozatos eredményjavulását, inkább stagnálást mutatott, és döntően a 340-380 forintos sávban mozgott.