Két év leforgása alatt a tulajdonos akár százmillió forintot is zsebre tehet ezzel az autóval.


Egy Bugatti lehet egyszerre extrém költséges hobbi vagy egy jövedelmező befektetés. Ez a konkrét példány úgy tűnik, hogy az utóbbi csoportba tartozik, ha idén februárban sikerül értékesíteni.

A Bugatti évente csupán száz darabot készít, így minden egyes autó valódi különlegességnek számít. Amint a tulajdonos birtokba veszi a kulcsokat, az értékük szinte azonnal ugrásszerűen emelkedik. Ez nem véletlen, hiszen a vásárlók gyakran hajlandóak jelentős összegeket áldozni az egyedi dizájnra, amellyel járművük kiemelkedik a tömegből.

Vannak olyan autók, amelyek olyan egyediek, hogy még a Chiron is csak átlagosnak tűnik mellettük. Ilyen különlegesség a Centodieci, amely a legendás EB110 előtt emel kalapot egyedi dizájnjával. Az 1990-es években született Bugatti ikonikus modellje, az EB110, az alapító Ettore Bugatti 110. születésnapjára készült, és máig sokak szívében különleges helyet foglal el. A Centodieci, amely a Chiron alapjaira épült, 2019-ben debütált, és nemcsak hogy tiszteleg az eredeti modell előtt, de rendkívüli, limitált példányszámával (mindössze 10 darab készült belőle) igazi gyöngyszem a gyűjtők számára. Az autó neve is beszédes: a "Centodieci" olaszul 110-et jelent, ezzel is hangsúlyozva a tiszteletet, amelyet a múlt nagyjai iránt érzünk.

Mindössze 2,4 másodperc szükséges ahhoz, hogy elérje a 100 km/órás sebességet, és a gyorsulása továbbra is lélegzetelállító. 200 km/órára mindössze 6,1 másodperc, míg a 300 km/órás sebességet 13,1 másodperc alatt teljesíti. Érdekesség, hogy a végsebességét a Chironhoz viszonyítva 380 km/órára korlátozták. A Centodieci 20 kilogrammal könnyebb, mint a Chiron, és a Bugatti hagyományainak megfelelően egy 16 hengeres, négy turbófeltöltővel ellátott motorral büszkélkedik, amely hihetetlen 1600 lóerőt produkál.

Cristiano Ronaldo is birtokol egyet, a 006-os sorszámú példány pedig egy másik exkluzív, de kevésbé ismert svájci gyűjtő birtokába került, aki már 2019 augusztusában leadta a rendelését. Egyértelmű, hogy az autó elsősorban befektetésként került a garázsba, és a tulajdonos nem habozik majd kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket. Nem ez volt a boltba járós autója, nem sokat pörgött a kilométeróra 2022 óta, jelenleg mindössze 437 kilométert mutat.

Eredetileg a Centodieci ára körülbelül 8 millió euróra (3,3 milliárd forintra) rúgott, azonban a Sotheby's februári árverésén a szakértők előrejelzése szerint az ár 10-15 millió euró közé emelkedhet, ami 4,1-6,1 milliárd forintot jelent az eladónak. Valószínű, hogy a modern Bugatti modellek történetében új aukciós rekord születik idén, de szinte biztosra vehető, hogy a svájci gyűjtő számára ez az üzlet jelentős profitot hoz.

Related posts