A képzett munkaerő hiánya egyre inkább érezteti hatását, ezért a vállalatoknak elengedhetetlen, hogy a Z generációt fókuszba helyezzék.


A munkaadók közel háromnegyede nem tud elegendő számú, megfelelően képzett munkaerőt találni, ezért elsősorban a Z generációt kellene megcélozniuk. A fiatalok megszólításához azonban át kell gondolniuk működésüket, kommunikációjukat és a felkínált előnyöket - állítja a Munkaerő-közvetítő Ügynökségek Társulása (APAS).

"A Z generáció teljesen más elképzelésekkel áll munkába, mint a korábbiak, ugyanis a munkát önmegvalósításnak is tekintik. Hiteles és nyílt kommunikációt, és azonnali visszajelzést várnak. A pénz is fontos számukra, de ugyanennyire fontos az is, hogy értelmes munkát végezzenek, továbbá az, hogy egyensúlyban legyen a munka és a szabadidő, illetve a fejlődés lehetősége" - állítja Martin Huba, a Synergie Česka a Slovenska ügynökség munkatársa.

A vállalat társadalmi felelősségvállalása és környezetvédelmi elvei kiemelten fontosak a munkavállalók számára, ahogyan a rugalmasság és a hibrid munkavégzés, vagy akár a home office lehetősége is. Ezeket a juttatásokat már szinte alapnak tekintik, nem pedig bónusznak. Huba azonban hangsúlyozza, hogy sok cég inkább felszínes marketinglépésekre fókuszál, mint például ingyenes gyümölcsök biztosítása, ajándékutalványok vagy akár egy pingpongasztal elhelyezése az irodában, ahelyett, hogy valódi, értékes juttatásokat kínálnának.

A Z generáció tagjai gyakran váltanak munkahelyet kétévente, azonban Zuzana Rumiz, az APAS elnöke rámutat arra, hogy ez nem feltétlenül a lojalitás hiányát jelzi. Számukra a legfontosabbak a támogató munkahelyi környezet, a jelentőségteljes feladatok, a rendszeres visszajelzés és a fejlődési lehetőségek. Ehhez pedig egy megfelelő mentor támogatása elengedhetetlen. Éppen ezért az első év egy új pozícióban különösen kritikus, hiszen ez alapozza meg a hosszú távú elköteleződést.

Related posts