A Puma kisebb ugrást tett.


A német sportszergyártó vállalat a második negyedév során a tavalyi év hasonló időszakához képest csökkentett bevételt könyvelt el, derül ki a cég hivatalos honlapján közzétett jelentéséből.

A sportszergyártó vállalat árbevételének éves szintű csökkenése a második negyedévben 8,3 százalékra, összesen 1,942 milliárd euróra rúgott - számolt be róla az MTI.

Árfolyam-ingadozásoktól megtisztítva éves összevetésben 2,0 százalékkal mérséklődött a Puma bevétele az április-júniusi időszakban.

A vállalat legfrissebb eredménybeszámolójában egyúttal jelentősen módosította idei előrejelzését: a jelenlegi várakozások alapján az árbevétel árfolyamhatásoktól függetlenül alacsony kétszámjegyű mértékben csökken, ami éles ellentétben áll a korábban várt 1-5 százalékos növekedési ütemmel.

A Puma közlése szerint a folyamatban lévő enyhítő intézkedések, mint például az ellátási lánc optimalizálása, az árképzés kiigazításai és a partneri együttműködések ellenére az amerikai vámok várhatóan negatív hatással lesznek a vállalat eredményeire 2025-ben.

A tavalyi év során a vállalat bevétele 2,5 százalékkal növekedett (árfolyam-ingadozásoktól kiszűrve pedig 4,4 százalékkal), elérve ezzel a 8,82 milliárd eurós értéket.

2024-ben a Puma kamat és adófizetés előtti eredménye (EBIT) éves szinten nem változott, a 2023. évivel megegyezően 622 millió euró volt, míg adózott eredménye 282 millió euróra csökkent az előző évben elért 305 millió euróról.

Related posts