Szeged újabb ipari szereplővel gazdagodik: a BYD, a kínai elektromos járművek gyártásában élen járó cég, egy új európai üzemet alapít a városban.


Magyarország után Törökországban is új gyártóüzemet nyit a BYD. Itt készül majd Európa egyik legnépszerűbb konnektoros hibridje, a Seal U DM-i modell.

A kínai BYD újabb lépést tesz a helyi gyártók kihívásainak fokozására: a szegedi gyárának megnyitása után, ahol a Dolphin Surf elektromos kisautót fogják előállítani, most bejelentették, hogy Törökország Manisa tartományában egy újabb európai üzemet létesítenek.

A tervek szerint a zöldmezős beruházás villámgyors ütemben fog megvalósulni, hiszen már 2026 végére várhatóan elindulhat a plug-in hibrid Seal U DM-i szabadidőjármű gyártása. A jövőben pedig lehetőség nyílik arra, hogy a jelenleg csak elektromos hajtással elérhető Atto 3 crossover hibrid változata is a török gyár termékpalettájára kerüljön.

Miközben a Szegeden készülő Dolphin Surf az elektromos kisautók palettáján próbálja megvetni a lábát, figyelemre méltó eredményeket könyvelhet el: az év első kilenc hónapjában az ötödik, szeptember hónapban pedig a második legnépszerűbb B-EV lett. Eközben a Seal U DM-i is hasonló versenyt fut a piacon, hiszen éves szinten sikerült megelőznie a VW Tiguant, így ő lett Európa vezető plug-in hibrid szabadidőjárműve. Az alábbi képre kattintva részletesen is megismerheted, miként érte el ezt a sikert.

Hasonlóan a szegedi üzemhez, a törökországi gyár is 150 ezer darabos éves gyártási kapacitással kezdi el működését. Valószínű, hogy itt is hasonló ambíciókkal vágnak neki, mint Magyarországon, és a céljuk az, hogy ezt a számot megduplázzák a jövőben.

A Kínából importált villanyautókra jelenleg 27, a plug-in hibridekre viszont csak 17 százalékos vámot vet ki az EU, ezért - no meg a nagyobb piac miatt - is koncentrál inkább az utóbbiakra a BYD. Amint viszont elkezdődik az európai gyártás, mindez nem számít majd: onnantól helyi terméknek számít, és nem sújtják vámterhek a cég autóit. Az idei év első kilenc hónapjában a BYD Seal U európai eladásaiból 90%-ban részesült a DM-i hibrid variáns, míg tavaly ez az arány csak 15% volt.

Ez a tendencia nem csupán a BYD-ra vonatkozik, hanem a kínai autógyártók egészére is érvényes: míg a tisztán elektromos járművek piaci részesedése egy év alatt 8,5%-ról 13%-ra emelkedett, addig a plug-in hibrid szegmensben a kínai gyártók részesedése hihetetlen módon 1,5%-ról 20%-ra ugrott!

Related posts