A Gucci márka valóban vonzó és stílusos, de sajnos előfordulhat, hogy hamisítványok is terjednek a piacon. - Világgazdaság
Megérkezett a NAV! A hivatal szakemberei lelepleztek egy csalót, aki a közösségi platformokon hirdette hamis világmárkáit.
A Heves vármegyei NAV munkatársai éles szemmel és határozott lépésekkel lepleztek le egy csalót, aki 300 aktív hirdetés révén próbálta eladni a hamis luxusmárkákat.
A csaló Louis Vuitton, Yves Saint Laurent, Givenchy, Gucci, Dior, Versace, Hugo Boss, Nike, Adidas márkajelzésű termékeket: ruhákat, cipőket, táskákat, pénztárcákat, parfümöket kínált - számolt be dr. Paskujné Pifkó Mónika, a NAV Heves Vármegyei Adó- és Vámigazgatóságának kommunikációs referense a Heol portálnak. A kár 13 millió forint.
A NAV revizorai próbaként két sapkát rendeltek a hirdetőtől, amelyeket személyesen vettek át, azonban a vásárlásról sem számlát, sem nyugtát nem kaptak.
A szaktanácsadói állásfoglalás alapján megállapítást nyert, hogy a ruházati termékek és parfümök mindegyike hamisítvány minősítést kapott, ezért a NAV eljárása keretében ezeket lefoglalták.
A hirdető ugyan adószámmal rendelkezett, ennek ellenére hat nyugtatömbje, illetve két számlatömbje teljesen érintetlen és üres volt - fogalmazott a kommunikációs referens.
A hamisítványok következtében több mint tízmillió forintnyi kár keletkezett.
A hamisítványok értékesítése következtében a jogtulajdonosok számára okozott becsült anyagi kár már meghaladja a 13 millió forintot. Ennek következményeként iparjogvédelmi jogok megsértése miatt bűncselekmény eljárás indult. Ezen felül az eladónak a számla- és nyugtaadási kötelezettségek elmulasztása miatt mulasztási bírsággal is számolnia kell.
A hamis termékek a gazdaság szereplőinek, illetve a költségvetésnek is tetemes károkat okozhatnak, így a NAV feladatkörébe az ezen termékek forgalmazása elleni hatékony fellépés is beletartozik - közölte a kommunikációs referens.