A (világ) Családi Kör nem csupán a nyugdíjasok otthona!


Legutóbbi körkérdésünk során a Sajtószabadság Alapítvány népszerű hetilapjára, a Családi Körre vonatkozó véleményeket gyűjtöttünk. Örömmel tapasztaltuk, hogy sokan, fiatalok és idősek egyaránt, aktívan részt vettek a felmérésben, ami jól mutatja, hogy a lap valóban minden generáció számára értékes olvasmány. A válaszadóink több mint fele rendszeresen vásárolja a Családi Kört, ami egyértelműen jelzi a lap elismertségét és népszerűségét a közönség körében.

Nemi egyenlőség

Nők és férfiak szinte egyenlő számban válaszoltak a kérdésekre, ez később is látszódott, amikor a kedvenc témájukról érdeklődtünk. Úgy néz ki, valóban a család lapjáról van szó, amikor Családi Körről beszélünk, mindegy ki veszi meg, mindegy, ki viszi haza, végül mindenki olvasgatja.

Minden családtaghoz elérkezik a hír.

Az olvasók jelentős része megosztja a lapot valakivel. A Családi Kör rendszeres olvasói között a válaszadók 38%-a jelezte, hogy ketten olvassák együtt az újságot. A kisebb-nagyobb gyerekek is szívesen csatlakoznak a családi olvasáshoz, sőt a nagyszülők is gyakran kézbe veszik a lapot. Ráadásul a válaszadók kicsivel több mint 3%-a arról számolt be, hogy szomszédaikkal is megosztják ezt az olvasnivalót. Ez mindenképpen pozitív jelzés, hiszen jól mutatja, hogy az árak miatt sokan igyekeznek spórolni az újságokkal, ugyanakkor örömteli, hogy az ismerősökkel is "cserélgetik" az olvasmányokat. Az állandó előfizetők több mint 26%-a viszont úgy nyilatkozott, hogy egyedül élvezi a Családi Kör lapjait.

A kitartás előnyei: Az eltökéltség gyümölcsei A kitartó emberek különleges helyet foglalnak el a világban. Ők azok, akik nem riadnak vissza a nehézségektől, és akik hajlandóak harcolni céljaikért, még akkor is, ha az út rögös és kihívásokkal teli. A kitartás nem csupán egy erény, hanem kulcsfontosságú tényező a sikerhez vezető úton. A kitartás előnyei sokrétűek. Először is, a kitartó emberek gyakran képesek hosszú távon fenntartani a motivációjukat, ami segít nekik átvészelni a nehéz időszakokat. Másodszor, a kitartás fejleszti a problémamegoldó készségeket; amikor az emberek szembesülnek akadályokkal, a kitartás arra ösztönzi őket, hogy kreatívan keressenek megoldásokat. Ezen kívül a kitartás nemcsak egyéni szinten hoz előnyöket, hanem a közösség számára is hasznos. A kitartó emberek inspirálják környezetüket, és bátorítják másokat is, hogy ne adják fel, amikor a dolgok nehézzé válnak. Így a kitartás nemcsak személyes fejlődést, hanem közösségi sikert is eredményez. Összegzésképpen, a kitartás nem csupán egy jellemző, hanem egy erőforrás, amely lehetővé teszi számunkra, hogy leküzdjük a kihívásokat és elérjük álmainkat. Azok, akik kitartóan küzdenek, nemcsak saját életüket formálják, hanem másokét is inspirálják az úton.

Az olvasótáborunk túlnyomó része, több mint 52 százalék, régóta hűséges követőnk. Sokuk már a kezdetektől fogva, saját maguk vagy családtagjaik révén vásárolja a lapot. A tíz évnél régebbi olvasók aránya meghaladja a 30 százalékot, ami igazán figyelemreméltó. Emellett több mint 10 százaléknyian nyilatkoztak úgy, hogy a Sajtószabadság Alapítvány átvétele után kezdtek el érdeklődni a lap iránt. Külön öröm számunkra, hogy az utóbbi években több mint 6 százalék új olvasóként csatlakozott a Családi Kör közösségéhez. Szívből köszönjük hűséges támogatóinknak, hogy velünk tartanak!

A beszerzés folyamata egy vállalat működésének alapvető pillére, amely biztosítja, hogy a szükséges termékek és szolgáltatások időben és megfelelő minőségben rendelkezésre álljanak. A beszerzési tevékenységek során a szakemberek nemcsak a legjobb árakat keresik, hanem figyelembe veszik a beszállítók megbízhatóságát, az anyagok fenntarthatóságát és a piaci trendeket is. A modern beszerzés már nem csupán a költségek optimalizálásáról szól, hanem a stratégiai partnerségek kialakításáról, amelyek hosszú távon hozzájárulhatnak a vállalat sikeréhez és innovációjához. Az informatikai megoldások és az automatizáció alkalmazása pedig még hatékonyabbá teszi ezt a folyamatot, lehetővé téve a gyors döntéshozatalt és a piaci igényekre való rugalmas reagálást.

A válaszadók körében a legnagyobb arányban, 33,8%-ban azok találhatóak, akik rendszeresen, minden héten megvásárolják a Családi Kört. Őket követik azok, akik csak alkalmanként szerzik be a lapot, amikor éppen eszükbe jut vagy észreveszik. A lapkihordók általi kézbesítést választók aránya közel 17%, míg ennél is kevesebben, csupán néhányan preferálják a postai előfizetést. Érdekesség, hogy olyanok is részt vettek a felmérésben, akik nem tekintik magukat vásárlónak, de mégis ismerik a Családi Kört.

A rendszeres vásárlók körében a legnagyobb arányban azok találhatóak, akik hetente megvásárolják a lapot. Felmérésünk alapján a válaszadók körülbelül 55 százaléka tekinti magát rendszeres vásárlónak, míg a többiek ritkábban, nem minden hétvégén keresik fel a Családi Kört.

Azok, akik nem rendelkeznek előfizetéssel, de rendszeresen vásárolják a Családi Kört, többnyire hasonló arányban válaszoltak arra, hogy kioszkban (trafikban) vagy boltban szerzik be a lapot. A válaszadók többsége a kioszkot (trafikot) választotta preferált vásárlási helyszínként.

A hűséges vásárlók több mint 60%-a zökkenőmentesen rábukkan a kedvenc boltjában vagy a trafikban a Családi Körre. Ugyanakkor a válaszadók több mint 8%-a tapasztalja, hogy nehézségekbe ütközik a magazin beszerzésében, mivel a környékén csak korlátozott helyeken elérhető.

A Családi Kör újság kézbesítésével általában elégedettek a lapkihordótól kapó olvasók. Ugyanakkor közel 18-18 százaléknyi panasz érkezett arról, hogy a postai úton történő kézbesítés néha jelentős késésekkel jár. Ezt a problémát már több alkalommal jeleztük a Szerb Posta felé.

Persze! Íme egy egyedibb megfogalmazás: "Folyamatosan együttműködő beszállítók"

A rendszeres vásárlók és előfizetők többsége a 60 év feletti korosztályból származik, ami a teljes csoport 40%-át jelenti. Ezt követi a 40-60 évesek csoportja, akik körülbelül egyharmadát teszik ki az előfizetőknek és rendszeres vásárlóknak. A fiatalabb generáció, a 20-40 évesek, 22,5%-kal zárkózik fel a sorban, míg a 20 év alattiak nem tartoznak a rendszeresen vásárlók közé.

Felfedeztük, hogy milyen elemekre lenne szükség, hogy gazdagabbá tegyük az életünket.

Leginkább az egészséggel és életmóddal kapcsolatos írásokat hiányolják. Szeretnének több interjút olvasni ismert személyekről és/vagy kisemberekről is. Ezt követi a kommentárok, elemzések, majd a történelmi témájú írások iránti igény. Nagyon népszerűek a keresztrejtvények, rejtvények, egyéb fejtörők, és a humor rovatban is szívesen látnának több mindent. Jöhet a belpolitika is még nagyobb számban, de a külpolitikát már kevesebben jelölték meg. Az oktatás, a tudományos írások, színes hírek mellett a gazdaságról olvasnának még többet. Nyereményjátékokat is többen várnának. Kevésbé kötik le az olvasókat a vallási témájú cikkek és a gyerekeknek szóló írások, valamint a különböző hobbikról és horgászatról szóló érdekességek.

A válaszadók között a pedagógusok tűntek ki a legnagyobb arányban, hiszen több mint 14 százalékuk ezt a hivatást jelölte meg. A jogászok, közgazdászok és kutatók csoportja a második helyen áll, 12,68 százalékkal. Szoros versenyben követik őket a nyugdíjas válaszadók, akik szintén jelentős számot képviselnek. Az egyetemisták és tanulók aránya viszont alig éri el a 3 százalékot. A legkisebb csoportot pedig a hivatalnoki pozícióban dolgozók alkotják.

A trafikban sokféle terméket és szolgáltatást találhatunk, amelyek túlmutatnak a hagyományos dohányárukon. Az emberek gyakran keresnek ott üdítőitalokat, édességeket, snacksokat és különféle apróságokat, mint például írószereket vagy újságokat. Emellett sok helyen lehetőség van lottószelvények vásárlására is, ami szintén vonzó lehetőség a látogatók számára. A trafikok tehát nemcsak a dohánytermékek, hanem a mindennapi szükségletek széles választékát kínálják, így valóban sok mindenért betérhetünk ide.

Azok közül, akik vásárolnak nyomtatott lapokat, legtöbben a Családi Kört választják. Második helyen a Magyar Szó napilap áll. Magyarországi lapok is vannak sokuknál, ennél kevesebben vásárolják a Hét Napot. Még ennél is kevesebben jelölték meg a szerb nyelvű lapokat. A kérdéseinkre válaszolók majdnem ötöde nem vásárol rendszeresen nyomtatott újságot.

A visszajelzésekből válogatva szemezgetünk.

Nagyon izgalmas téma merült fel azzal kapcsolatban, hogy fokozott figyelmet fordítsunk a külföldön élő vajdasági fiatalok helyzetére és boldogulására. Sokan ösztönöznek arra, hogy az online verziót fejlesszük, hiszen vidéki környezetben sokan nehezen, vagy egyáltalán nem juthatnak hozzá a nyomtatott kiadáshoz. A tévéműsorunkat általában jónak ítélik, de a részletes műsorismertető nem mindenki kedvence. Akad olyan olvasó is, aki inkább teljesen mellőzné a tévéadást. A színes tartalom iránti igény is megmutatkozik: egyesek több színes oldalt, míg mások inkább változatosabb képeket szeretnének látni. Az olvasóknak szóló külön rovat ötlete is népszerű, ami különösen izgalmas lehetőségeket rejt magában. Sokan hangsúlyozzák az újság függetlenségének megőrzésének fontosságát, és érdeklődnek az újságírók háttere felől is, ami egy barátságosabb, személyesebb kapcsolatot teremthet az olvasókkal. Ugyanakkor sajnos érkeztek kritikák az árakra vonatkozóan is, ami további gondolkodásra késztet minket.

Hálás szívvel köszönjük mindenkinek, aki részt vett és megosztotta velünk a véleményét!

A Családi Kör a vajdasági nyomtatott sajtó egyik meghatározó szereplője. Júniustól kezdődően havonta jelentkező lapként találkozhatnak vele az olvasók, amely minden hónap első csütörtökén kerül a kezekbe. Az újság egyre inkább magazinos formát ölt, gazdagítva a tartalmát, hogy még inkább megfeleljen a családok igényeinek. Hónapról hónapra azon dolgozunk, hogy a csaladikor.com weboldalon is még több érdekes és hasznos információt kínáljunk az olvasóknak.

Fontos kiemelni, hogy a Családi Kör nemcsak hogy nem tűnik el, hanem éppen ellenkezőleg: folyamatosan azon fáradozunk, hogy a lap mind nyomtatott, mind online formában egyre színvonalasabb és gazdagabb tartalmakkal szolgáljon. Az online változatunk ingyenesen hozzáférhető, és bízunk benne, hogy sokan felfedezik majd, és rendszeresen visszatérnek hozzánk.

Készítsünk egy különleges montázst a Családi Kör címlapjaiból, ahol a vizuális élmény mellett a családi kötelékek és a közös élmények is megjelennek. Az illusztrációt SZMSZ készítette, amely még inkább hangsúlyozza a lap szellemiségét és értékeit. A címlapok változatos világa egyedülálló pillanatokat örökít meg, amelyek mindegyike egy-egy történetet mesél el a családi életről és a közösen megélt boldog pillanatokról.

Related posts