Petr Fiala bejelentette, hogy a TAL vezeték bővítése sikeresen befejeződött, és hangsúlyozta, hogy Csehországnak már nincs szüksége orosz kőolajra.

"Csehország ezzel egy újabb fontos lépést tett az energetikai önállósága irányába" - nyilatkozta Petr Fiala a sajtónak.
Jaroslav Pantucek, a Mero állami vállalat vezetője, amely Csehország vezetékhálózatát üzemelteti, kijelentette, hogy az ország most először tapasztalja meg a kibővített TAL vezetéken érkező, nem orosz eredetű kőolaj használatát.
"A nem orosz eredetű kőolaj első szállítmányai szerdán érkeztek meg az olasz Trieszt kikötőből Nelahozeves központi elosztóhelyére. Jaroslav Pantucek bejelentette, hogy a Mero csütörtök délután megkezdi a kőolaj szállítását az Orlen Unipetrol számára, amely a litvínovi finomítóját látja el."
Csehország kőolajszükségleteit több mint 60 éven keresztül alapvetően Oroszországból a Barátság kőolajvezetéken keresztül fedezte. Az orosz kőolajról való teljes leválásról a cseh kormány 2022-ben az Ukrajnai elleni orosz támadás után döntött.
Ehhez arra volt szükség, hogy növeljék az olasz Triesztet és a német Ingolstadtot összekötő TAL vezeték szállítási kapacitását a cseh igényeknek megfelelő mértékben. Ez a kőolaj azután a múlt század kilencvenes éveiben épült Ingolstadtból a Kralupy nad Vltavouba vezető IKL nevű vezetéken keresztül jut el Csehországba. A bővítéssel a TAL, illetve az IKL csehek által használt kapacitása évi 4 millió tonna kőolajról 8 millió tonnára nőtt. Ezt a kőolajat a nyugat-csehországi Litvínovban és Kralupy nad Vltavouban lévő kőolajfinomítók fogják feldolgozni.
Mindkét cseh kőolajfinomító tulajdonosa a lengyel Orlen Unipetrol.
A Barátság és IKL vezetékek csehországi szakaszának üzemeltetését a Mero állami vállalat látja el.
A TAL-PLUS projektről a cseh kormány 2022 novemberében döntött, reagálva az ukrajnai háborúra, a munkák 2023 májusában kezdődtek meg.