A MÁV nehézségekkel küzd: késlekedik a jegyárak visszatérítése.

A pünkösdi hétvégén tapasztalt késések következtében több mint tízezer utas kapta vissza jegyének teljes árát a MÁV-tól. Ezt Lázár János, az építési és közlekedési miniszter jelentette be kedden Jászberényben, egy Lázárinfó rendezvény keretében. Mint mondta, "2025. június 1. óta összesen 45 ezer utasnak térítettük vissza a jegyár 50 százalékát, míg a szombati napon 10 ezer ember esetében a jegyár 100 százalékát térítettük vissza, mert számunkra az utasok elégedettsége az elsődleges." A miniszter a MÁV csoport működésével kapcsolatos fennakadásokra is kitért.
A Világgazdaság tudósítása szerint az Infostart arról számolt be, hogy sok utas még mindig nem kapta meg a jegyár visszatérítésének egyik felét. A MÁV Személyszállítási Zrt. több utasnak e-mailben értesítést küldött, amelyben jelezte, hogy a június 7-i "közlekedési nehézségek" miatt őket is érintette a probléma. A társaság hangsúlyozta, hogy automatikusan és teljes körűen visszatérítik a pénzt azoknak az utasoknak, akik jegyeiket a MÁV vagy MÁV+ alkalmazáson, illetve az online felületen vásárolták. Amennyiben a 50 százalékos késési kompenzáció már kifizetésre került, a teljes visszatérítést két részletben fogják lebonyolítani.
Az Economx beszámolója szerint a pünkösdi hétvége szombati napján két Siemens által telepített sorompó meghibásodása következtében súlyos zűrzavar alakult ki a vonatközlekedésben a Balaton irányába. Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója közösségi platformján osztotta meg, hogy csütörtök reggel találkozott a Siemens magyarországi vezetőivel, miután a hétvégén a balatoni vonalon jelentős késéseket okozó problémák merültek fel. Ezek a sorompók a vonal korábbi, több mint egy évtizede végrehajtott modernizációja során kerültek telepítésre.